El consistori crea la Taula d’emergència econòmica local

Dimarts, 12 de maig de 2020 a les 21:55

El grup de treball, integrat per representants municipals i comerciants, està elaborant un Pla de xoc i de reactivació del teixit comercial del municipi.

L’Ajuntament de Montcada i Reixac ha impulsat la creació de la Taula d’emergència econòmica local, integrada per la regidoria de Comerç i Turisme, tots els grups municipals, representants de totes les associacions de comerciants de Montcada i Reixac, representants dels paradistes del mercat de venta no sedentària i l’empresa Nictàlia, concessionària del centre comercial El Punt. L’objectiu d’aquest grup és treballar conjuntament per crear un Pla de xoc per fer front a la difícil situació econòmica provocada per la crisi sanitària i reactivar el comerç local.

El grup de treball s’ha reunit aquest matí per primera vegada per videoconferència, on s’ha presentat el contingut del Pla elaborat pel consistori. Una de les primeres mesures que ha presentat el consistori a la Taula i que s’adoptarà és la suspensió de la taxa de terrasses de bars i restaurants des de l’entrada de la fase 1 fins a final d’any. En un primer paquet de mesures, el consistori ja havia suspès aquesta taxa durant els dies que els establiments estiguessin tancats per les mesures de l’estat d’alarma. El regidor de Comerç i Turisme, Salvador Serratosa, que ha presentat el document, a la Taula ha afirmat que “aquesta primera mesura acordada no és una ajuda directa als establiments però pot ajudar a portar la difícil situació del sector”.

Per la seva banda, l’alcaldessa, Laura Campos, ha afirmat que “aquesta primera mesura implica que els bars i restaurants deixaran de pagar pel concepte de terrasses al consistori un total de 60.000 euros a l’any”. Campos ha explicat que, a més, la Taula està treballant en un document consensuat entre totes les parts destinat a donar resposta als bars i restaurants davant l’arribada, en breu, de la fase 1 de la desescalada del confinament. Aquesta nova fase permet només l’aforament del 50% de les actuals terrasses.

L’Ajuntament està treballant en ampliar l’espai destinat a les terrasses per tal que bars i restaurants puguin mantenir el mateix nombre de taules. Per això, el consistori ha fet una crida als propietaris d’aquests establiments que sol·licitin acollir-se a aquesta mesura, per mitjà de l’enviament d’una instància digital a l’Ajuntament. Els tècnics municipals estudiaran, cas a cas, totes les demandes per tal d’augmentar l’espai destinat a terrasses al carrer. El consistori es planteja habilitar places d’aparcament per a aquesta finalitat per garantir la mesura de seguretat de dos metres entre taules. El regidor de Serveis Municipals i Via Pública, Juan Carlos de la Torre, ha afirmat que s’ha d’atendre la sensibilitat d’aquest sector i que per això “prioritzarem l’espai de la via pública i el destinarem a la ciutadania per davant dels vehicles mentre duri l’estat d’alarma” i ha afegit que “volem fer possible el desenvolupament d’aquestes activitats ampliant el seu espai i que sigui compatible amb la convivència ciutandana”. En aquest sentit, l’alcaldessa ha afirmat que “l’ampliació d’espai per a terrasses al carrer anirà acompanyat d’un reforç de la vigilància per part d’inspectors de via pública i de la Policia Local per tal que es compleixin les normes”.

Durant la trobada d’avui de la Taula d’emergència econòmica local s’ha avançat que el consistori està treballant en un segon paquet de mesures fiscals per reforçar el suport econòmic del teixit comercial de Montcada i Reixac com la reducció o anul·lació de la taxa d’obertura d’establiments i la taxa de canvi de nom pels petits comerços, la reducció de la taxa de traspàs de les parades dels mercats ambulants, la suspensió de la taxa de residus dels dies d’obligat tancament per l’estat d’emergència, entre d’altres.

Darrera actualització: 13.05.2020 | 16:16